Як робити уроки, щоб все встигати?
Уміння робити уроки швидко і якісно, вміння планувати свій час і налаштовуватися на роботу стають важливими для дитини з самого раннього віку.
Як і будь-яка робота, процес виконання уроків складається з трьох основних етапів:
-підготовка;
-власне виконання завдання;
-завершення.
Ми розглянемо основні правила, які важливі на першому етапі - при підготовці до виконання завдань.
Підготовка до виконання уроків включає в себе:
1. підготовку робочого місця
1.1. потрібно прибрати зі столу все зайве, що не використовується в процесі виконання конкретного завдання - улюблені іграшки, цікаві книжки / журнали / картинки, телефон / планшет і т.п., вимкнути комп'ютер. Відсутність всіх цих "улюблених" речей з поля зору дитини під час виконання завдань допомагає йому не відволікатися і, як наслідок, скорочує час виконання уроків.
1.2. потрібно приготувати все, що буде потрібно для виконання даного уроку - книги, зошити, ручки, олівці, лінійку і т.п. Наявність необхідних матеріалів на столі також допоможе дитині не відволікатися і не витрачати час на їх пошук при виконанні завдання.
2. настрій на виконання завдань
2.1. за швидке і якісне виконання уроків можна призначити "приз" - це може бути гра, прогулянка, перегляд цікавих для дитини передач, щось смачне і т.п. (Підбирається індивідуально в залежності від ситуації і переваг дитини, але не можна зловживати);
2.2. будь-яка робота виконується успішніше, якщо розумієш її сенс, тому відповідь на запитання "Навіщо робити уроки?" може істотно полегшити процес їх виконання. При цьому сенс виконання завдань у кожної дитини може бути свій - комусь цікаво дізнаватися нове, комусь важливо отримати гарну оцінку і похвалу вчителя, комусь важливо отримати повагу однокласників і т.п. Поговоріть зі своєю дитиною, постарайтеся разом визначити, навіщо і чому він робить уроки ...
2.3. гарний настрій і самопочуття, безумовно, сприяють продуктивній роботі, тому приступати до виконання завдань краще пообідавши; можна перед початком занять зробити невелику розминку.
3. планування - потрібно визначити, які завдання і в якій послідовності виконувати.
За основу можна взяти матрицю планування справ Ейзенхауера, відповідно до якої всі справи потрібно розподілити на групи відповідно до їх важливості і терміновості. Відповідно, всі справи (уроки, завдання) потрібно розділити на 4 групи:
1). термінові і важливі, 2). термінові, не важливі,
3). не термінові, важливі, 4). Не важливі і не термінові.