Як робити уроки, щоб все встигати?

Уміння робити уроки швидко і якісно, ​​вміння планувати свій час і налаштовуватися на роботу стають важливими для дитини з самого раннього віку.

Як і будь-яка робота, процес виконання уроків складається з трьох основних етапів:

-підготовка;

-власне виконання завдання;

-завершення.

Ми розглянемо основні правила, які важливі на першому етапі - при підготовці до виконання завдань.

Підготовка до виконання уроків включає в себе:

1. підготовку робочого місця

1.1. потрібно прибрати зі столу все зайве, що не використовується в процесі виконання конкретного завдання - улюблені іграшки, цікаві книжки / журнали / картинки, телефон / планшет і т.п., вимкнути комп'ютер. Відсутність всіх цих "улюблених" речей з поля зору дитини під час виконання завдань допомагає йому не відволікатися і, як наслідок, скорочує час виконання уроків.

1.2. потрібно приготувати все, що буде потрібно для виконання даного уроку - книги, зошити, ручки, олівці, лінійку і т.п. Наявність необхідних матеріалів на столі також допоможе дитині не відволікатися і не витрачати час на їх пошук при виконанні завдання.

2. настрій на виконання завдань

2.1. за швидке і якісне виконання уроків можна призначити "приз" - це може бути гра, прогулянка, перегляд цікавих для дитини передач, щось смачне і т.п. (Підбирається індивідуально в залежності від ситуації і переваг дитини, але не можна зловживати);

2.2. будь-яка робота виконується успішніше, якщо розумієш її сенс, тому відповідь на запитання "Навіщо робити уроки?" може істотно полегшити процес їх виконання. При цьому сенс виконання завдань у кожної дитини може бути свій - комусь цікаво дізнаватися нове, комусь важливо отримати гарну оцінку і похвалу вчителя, комусь важливо отримати повагу однокласників і т.п. Поговоріть зі своєю дитиною, постарайтеся разом визначити, навіщо і чому він робить уроки ...

2.3. гарний настрій і самопочуття, безумовно, сприяють продуктивній роботі, тому приступати до виконання завдань краще пообідавши; можна перед початком занять зробити невелику розминку.

3. планування - потрібно визначити, які завдання і в якій послідовності виконувати.

За основу можна взяти матрицю планування справ Ейзенхауера, відповідно до якої всі справи потрібно розподілити на групи відповідно до їх важливості і терміновості. Відповідно, всі справи (уроки, завдання) потрібно розділити на 4 групи:

1). термінові і важливі, 2). термінові, не важливі,

3). не термінові, важливі, 4). Не важливі і не термінові.

/Files/images/1V/term_vazh.gif

Самостійно учневі початкових класів це може бути складно зробити, особливо в перший час, але за допомогою дорослого дитина зможе освоїти цей спосіб планування. І в майбутньому йому це обов'язково стане в нагоді і при виконанні уроків вдома, і при плануванні будь-якої роботи, яку потрібно зробити.

В першу категорію - термінові і важливі справи - повинні потрапити ті завдання, які потрібно обов'язково виконати до завтрашнього дня з основних предметів. Ці завдання потрібно виконувати в першу чергу. Якщо і їх дуже багато, то з них можна почати з найлегших, щоб швидше зробити і скоротити список справ.

Друга категорія - термінові, не важливі справи - ті уроки, які потрібно робити до завтрашнього дня, але не з основних предметів або додаткові завдання, які можна виконувати за бажанням (щось намалювати, знайти додаткову інформацію, підготувати повідомлення і т.п. ). До цих завдань потрібно приступати, коли виконані всі термінові і важливі справи.

Третя категорія - не термінові, але важливі справи - завдання, які задано не на завтра, але робити обов'язково потрібно (не по бажанню). Найчастіше в цю категорію потрапляє підготовка доповідей, рефератів, презентацій, проектів і т.д. Виконувати такі завдання краще, розбивши їх на частини, за кілька разів. Приступати до них потрібно, коли виконані всі справи з першої і другої категорій (всі термінові справи). Головне - стежити, щоб справи з цієї категорії не переходили в категорію термінових!

Четверта категорія - не термінові і не важливі справи. Це можуть бути будь-які додаткові завдання, які можна робити за бажанням. Братися за їх виконання можна тільки, якщо виконані всі справи з перших трьох категорій. Хоча для дітей такі справи найчастіше бувають найцікавішими і приємними, і тому малюки починають виконувати їх в першу чергу. При цьому на їх виконання витрачається досить багато часу, а потім виявляється, що найважливіше (і складне) залишилося не виконаним ...

Тому, приступаючи до виконання уроків, дуже важливо розподілити всі наявні завдання по групах відповідно до їх важливості і терміновості. У перший час в цьому може знадобитися допомога дорослого, але, якщо робити це регулярно, дитина обов'язково навчиться планувати виконання домашніх завдань самостійно.

Трохи згодом ми розглянемо подальші етапи виконання уроків - власне виконання завдань і завершення виконання уроків. Далі буде...

Кiлькiсть переглядiв: 0